Diferenční průtokové měřiče pohonných hmot řady DWF
Měřiče PHM řady DWF poskytují velice efektivní řešení pro měření spotřeby PHM a provozní doby vozidel s mechanicky, nebo elektronicky řízenými vstřikovacími systémy naftových motorů. Průtokoměry DWF je možné použít i v mechanizačních prostředcích (stavební a zemědělské stroje), říčních lodích, kompresorech a dieselových agregátech, kde již jiné systémy měření skutečné spotřeby PHM nelze použít.
Pokud chcete mít pod kontrolou jednu z nejvyšších nákladových položek ve Vašem vozovém nebo strojním parku, pokud chcete mít přehled o skutečné spotřebě PHM, tak nový typ diferenčního průtokoměru typu DWF s integrovanou snímací elektronikou je tou správnou volbou.
Popis průtokoměrů PHM řady DWF
Dvoukomorový diferenční průtokoměr DWF funguje na principu výpočtu spotřeby paliva jako rozdílu mezi průtoky v komorách průtokoměru na sacím a přepadovém potrubí. To znamená, že průtokoměr měří jak přečerpávání paliva do vstřikovacího čerpadla, tak i palivo vracející se do palivové nádrže. Měřicí rozsah průtoku paliva vzhledem k technologii měření oválným ozubením je 4 – 400 litrů za hodinu. Horní hranice průtoku paliva může být krátkodobě i vyšší.
Datové výstupy průtokoměru je možné propojit s jakýmkoliv monitorovacím GPS/GSM-GPRS zařízením, nebo záznamníkem s integrovaným jedno, nebo dvojimpulzním vstupem.
Model DWF má 2 impulzní výstupy, 2 × Hall senzor pro vstupní a výstupní komoru.
Model DWF-E má jeden impulzní výstup a jedno datové rozhraní typu RS232 na jeho konfiguraci a pro zasílání naměřené hodnoty skutečné spotřeby paliva.
Model DWF-CAN má výstup v podobě CAN-BUS protokol SAE J1939 s možností kalibrace a jemného nastavení dle podmínek palivového systému a motoru.
Průtokoměry modelové řady DWF-T, DWF-ET, DWF-CANT jsou vybaveny patentovaným ohřevem obou měřících komor, který zamezuje zamrznutí paliva v zimním období a umožňuje tak nasazení strojů a techniky i v extrémních podmínkách.
Ukázky zapojení průtokoměrů DWF v různých typech vozidel
Technické parametry
Uvedené údaje vyhovují harmonizovaným normám ČSN 55014-1ED.2:2001 a ČSN EN 55014-2:1998.
materiál | dural |
rozsah průtoku (Qmin/Qmax) | 4/400 l/h |
provozní tlak | 16 bar statický |
teplotní rozsah | -40…+125 °C |
montážní poloha | vertikální |
rozměry palivového přípoje | M14×1,5 |
měřené médium | diesel, RME |
přesnost měření na komoru | ± 1 % průtoku |
provozní napětí | 12–28 V |
odběr proudu | ≤ 12 mA |
výstupní signál | pulzní |
počet impulzů vstupní komory | 400/l |
počet impulzů výstupní komory | 400/l |
povolená propustnost palivového filtru | 0,05 mm |
třída těsnosti | IP68 (zalito hmotou) |
elektromagnetická kompatibilita | EMC 2004/108/EC |
Výhody používání průtokových měřičů řady DWF
- Možnost nasazení téměř ve všech elektronicky a mechanicky řízených vstřikovacích systémech naftových motorů.
- Možnost nasazení v mechanizačních prostředcích (stavební a zemědělské stroje), kompresorech a dieselových agregátech, kde již jiné systémy měření skutečné spotřeby PHM nelze použít.
- Jednoduchá instalace.
- Vysoká přesnost měření skutečné spotřeby PHM.
- Možnost zapojení na jakékoliv monitorovací GPS/GSM-GPRS zařízení, nebo záznamník s integrovaným jedno nebo dvojimpulzním vstupem.
- Možnost relevantního vyhodnocování skutečné a průměrné spotřeby PHM i na kratší úseky.
- Možnost skutečné analýzy spotřeby PHM vůči jakýmkoliv provozním podmínkám a úplná nezávislost na terénních podmínkách.
- Možnost analýzy vůči množství skutečně doplněného paliva (zamezení úniku paliva).
- Možnost využití pro analýzu technického stavu motorového vozidla a mechanizačního prostředku.
- Výsledky měření nejsou zkreslené pohybem a teplotní roztažností paliva v nádrži.
Schéma zapojení
Zapojení vstupní komory průtokoměru je vzhledem k jeho konstrukci možné do tlakové, nebo sací palivové větve. Způsob zapojení průtokoměru se může lišit podle podmínek konkrétní instalace.
Copyright © 2012 Luboš Tvrdík – Měřící a sledovací systémy | Developed by Kinet